WEB/7 Práce s cíli při plánování třídního vzdělávacího programu
Akreditace MŠMT č. j. MSMT-15076/2022-2-544 ze dne 29. 8. 2022.
Cílová skupina:
Pedagogičtí pracovníci mateřských škol (a ZŠ a MŠ), vedoucí pracovníci mateřských škol (a ZŠ a MŠ), vedoucí pracovníci zařízení předškolní výchovy a vzdělávání, výchovní a pedagogičtí pracovníci předškolních zařízení zapsaných v „Rejstříku škol a školských zařízení“ (soukromé mateřské školy, dětské skupiny, firemní mateřské školy).
Vzdělávací cíl:
Cílem semináře je přinést informace potřebné porozumění základních východisek tvorby krátkodobých plánů, jinak označovaných také jako tematické části. Účastníci by po absolvování semináře měli být schopni plánovat cíle vzdělávání v souladu s tématem a na jejich základě připravit kvalitní vzdělávací nabídku, včetně efektivních vzdělávacích strategií, podporujících rozvoj každého jednotlivého dítěte.
Podrobný přehled témat výuky:
1. Teoretický vhled do cíleného plánování tematicky zaměřené vzdělávací nabídky – základní seznámení s teoretickými východisky plánování vzdělávací nabídky v mateřské škole v souladu s požadavky na individualizaci předškolního vzdělávání. Přiblížení rozdílů mezi plánováním a realizací vzdělávání v minulosti a nyní. Vyjasnění odborných pojmů a terminologie související s cíleným plánováním předškolního vzdělávání..
2. Východiska přípravy tematického celku – postavení cílů předškolního vzdělávání v RVP PV a jejich propojenost s obsahem. Vztah mezi Školním vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání (ŠVP) a Třídním vzdělávacím programem (TVP). Využití závěrů pedagogické diagnostiky pro plánování cílů individualizované vzdělávací nabídky.
3. Principy stanovení cílů při plánování tematického celku - provázanost témat a cílů na úrovni RVP, ŠVP a TVP až po jejich naplňování v jednotlivých vzdělávacích aktivitách. Práce s kompetencemi – vyjasnění jejich postavení v systému cílů předškolního vzdělávání a jejich významu při volbě vzdělávacích strategií.
4. Pravidla pro realizaci vzdělávání v souladu se stanovenými cíli – zásady pro výběr témat vzdělávání, příprava vzdělávací nabídky v souladu s cíli i stanoveným tématem. Využití „Třívrstvého modelu“ jako základní struktury tematické části. Volba vhodných metod a forem práce k naplnění plánovaných cílů.
5. Praktické činnosti na procvičení možných způsobů plánování – příprava plánu tematického celku, postaveného na propojení kompetencí, dílčích cílů a očekávaných předškolního vzdělávání. Konkretizace cílů předškolního vzdělávání, plánování činností v souladu s požadavky RVP PV.
Lektorka: Mgr. Bc. Lucie Štěpánková
Cílová skupina:
Pedagogičtí pracovníci mateřských škol (a ZŠ a MŠ), vedoucí pracovníci mateřských škol (a ZŠ a MŠ), vedoucí pracovníci zařízení předškolní výchovy a vzdělávání, výchovní a pedagogičtí pracovníci předškolních zařízení zapsaných v „Rejstříku škol a školských zařízení“ (soukromé mateřské školy, dětské skupiny, firemní mateřské školy).
Vzdělávací cíl:
Cílem semináře je přinést informace potřebné porozumění základních východisek tvorby krátkodobých plánů, jinak označovaných také jako tematické části. Účastníci by po absolvování semináře měli být schopni plánovat cíle vzdělávání v souladu s tématem a na jejich základě připravit kvalitní vzdělávací nabídku, včetně efektivních vzdělávacích strategií, podporujících rozvoj každého jednotlivého dítěte.
Podrobný přehled témat výuky:
1. Teoretický vhled do cíleného plánování tematicky zaměřené vzdělávací nabídky – základní seznámení s teoretickými východisky plánování vzdělávací nabídky v mateřské škole v souladu s požadavky na individualizaci předškolního vzdělávání. Přiblížení rozdílů mezi plánováním a realizací vzdělávání v minulosti a nyní. Vyjasnění odborných pojmů a terminologie související s cíleným plánováním předškolního vzdělávání..
2. Východiska přípravy tematického celku – postavení cílů předškolního vzdělávání v RVP PV a jejich propojenost s obsahem. Vztah mezi Školním vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání (ŠVP) a Třídním vzdělávacím programem (TVP). Využití závěrů pedagogické diagnostiky pro plánování cílů individualizované vzdělávací nabídky.
3. Principy stanovení cílů při plánování tematického celku - provázanost témat a cílů na úrovni RVP, ŠVP a TVP až po jejich naplňování v jednotlivých vzdělávacích aktivitách. Práce s kompetencemi – vyjasnění jejich postavení v systému cílů předškolního vzdělávání a jejich významu při volbě vzdělávacích strategií.
4. Pravidla pro realizaci vzdělávání v souladu se stanovenými cíli – zásady pro výběr témat vzdělávání, příprava vzdělávací nabídky v souladu s cíli i stanoveným tématem. Využití „Třívrstvého modelu“ jako základní struktury tematické části. Volba vhodných metod a forem práce k naplnění plánovaných cílů.
5. Praktické činnosti na procvičení možných způsobů plánování – příprava plánu tematického celku, postaveného na propojení kompetencí, dílčích cílů a očekávaných předškolního vzdělávání. Konkretizace cílů předškolního vzdělávání, plánování činností v souladu s požadavky RVP PV.
Lektorka: Mgr. Bc. Lucie Štěpánková
Podrobnosti k semináři
Začátek semináře | 29. 02. 2024 (08:30) |
Konec semináře | 29. 02. 2024 (16:15) |
Uzávěrka přihlášek | 21. 02. 2024 (15:00) |
Cena pro jednotlivce | 1.699 Kč |
Poplatek za pozdní přihlášení | 100 Kč (od 26. 02. 2024 22:16) |