WEB/11 Revize RVP PV a tvorba ŠVP v praxi - webinář
8 vyučovacích hodin, lze hradit ze šablon
Vzdělávací program se zaměřuje na klíčové změny vyplývající z revize Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání (2025). Účastníci se seznámí s novými kapitolami, aktuálním pojetím očekávaných výsledků učení a vzdělávacími strategiemi, které je podporují. Součástí semináře je také praktický pohled na zásady pro tvorbu školních vzdělávacích programů a plánování vzdělávacího procesu v mateřské škole.
Vzdělávací cíl :
Cílem je pomoci učitelům a učitelkám mateřských škol pochopit pojetí aktualizovaného Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání (2025), zejména individualizaci a konstruktivistické přístupy jako základní východisko předškolního vzdělávání.
Vzdělávací program je zaměřený na změny, které s sebou přinesla aktualizace Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání (2025). Podrobně seznamuje s novými kapitolami a pojetím klíčových kompetencí včetně vzdělávacích strategií, které je rozvíjí. Představuje požadavky na tvorbu školních vzdělávacích program a jejich využití při plánování vzdělávací práce ve třídě mateřské školy.
Podrobný přehled témat výuky (v bodech, odpovídajících časové dotaci vzdělávací akce):
Změny v RVP PV (1 h)
Obsah aktualizovaného RVP PV (1 h).
Pedagogický tým školy jako nová podmínka předškolního vzdělávání (1 h)
Nástroje pro hodnocení a sebehodnocení práce učitele MŠ (reflexe vlastních profesních kompetencí) (1 h)
Vzdělávací strategie jako základ rozvoje kompetencí – práce s videonahrávkou (1,5 h) – trénink dovedností
Aktualizace ŠVP – autoevaluaci jako východisko (1 h)
Tvorba flexibilních integrovaných bloků (1 h)
Reflexe(0,5 h)
Lektor: PhDr. Irena Borkovcová, MBA (zkušená lektorka, původně učitelka a ředitelka MŠ, současně pracuje v kanceláři ústředního školního inspektora, externě vyučuje na PdF UP Masarykovy univerzity v Brně).
Je členkou rady pro revizi RVP PV
Vzdělávací program se zaměřuje na klíčové změny vyplývající z revize Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání (2025). Účastníci se seznámí s novými kapitolami, aktuálním pojetím očekávaných výsledků učení a vzdělávacími strategiemi, které je podporují. Součástí semináře je také praktický pohled na zásady pro tvorbu školních vzdělávacích programů a plánování vzdělávacího procesu v mateřské škole.
Vzdělávací cíl :
Cílem je pomoci učitelům a učitelkám mateřských škol pochopit pojetí aktualizovaného Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání (2025), zejména individualizaci a konstruktivistické přístupy jako základní východisko předškolního vzdělávání.
Vzdělávací program je zaměřený na změny, které s sebou přinesla aktualizace Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání (2025). Podrobně seznamuje s novými kapitolami a pojetím klíčových kompetencí včetně vzdělávacích strategií, které je rozvíjí. Představuje požadavky na tvorbu školních vzdělávacích program a jejich využití při plánování vzdělávací práce ve třídě mateřské školy.
Podrobný přehled témat výuky (v bodech, odpovídajících časové dotaci vzdělávací akce):
Změny v RVP PV (1 h)
Obsah aktualizovaného RVP PV (1 h).
Pedagogický tým školy jako nová podmínka předškolního vzdělávání (1 h)
Nástroje pro hodnocení a sebehodnocení práce učitele MŠ (reflexe vlastních profesních kompetencí) (1 h)
Vzdělávací strategie jako základ rozvoje kompetencí – práce s videonahrávkou (1,5 h) – trénink dovedností
Aktualizace ŠVP – autoevaluaci jako východisko (1 h)
Tvorba flexibilních integrovaných bloků (1 h)
Reflexe(0,5 h)
Lektor: PhDr. Irena Borkovcová, MBA (zkušená lektorka, původně učitelka a ředitelka MŠ, současně pracuje v kanceláři ústředního školního inspektora, externě vyučuje na PdF UP Masarykovy univerzity v Brně).
Je členkou rady pro revizi RVP PV
Podrobnosti k semináři
| Začátek semináře | 05. 02. 2026 (10:00) |
| Konec semináře | 05. 02. 2026 (18:15) |
| Uzávěrka přihlášek | 04. 02. 2026 |
| Cena pro jednotlivce | 1.999 Kč |
| Poplatek za pozdní přihlášení | 50 Kč (od 30. 11. -0001 00:00) |