Aktuality a zajímavosti

Kreativitou ke štěstí!

Je naše štěstí spojeno s tím, jak moc jsme ve svém životě kreativní?

Experti se shodují, že existuje pojítko mezi kreativitou a pocitem štěstí.

Nedávná novozélandská studie odhalila, že pokud se podílíte na kreativních činnostech, přinese vám to pozitivní emoce a pocit naplnění. Studie provedená na studentech univerzity v Severní Karolíně se přidává k tomuto názoru s tím, že studenti, kteří se pravidelně věnují kreativním činnostem, se dle svých odpovědí cítí šťastnější než jejich netvořiví kolegové.

Napadá Vás nyní, že už tak máte dost práce, natož abyste ještě plýtvali svým časem na nějaké háčkování nebo lepení letadýlek? Najděte si tedy čas alespoň na tento krátký článek a zkuste popřemýšlet, zda by přece jen nestálo za to svůj postoj přehodnotit.

Jak přesně nám může kreativita pomoci ke štěstí?

  1. Pomáhá nám vnímat přítomný okamžik a zapomenout na problémy.
  2. Pomáhá nám vyjádřit emoce a zpracovat je.
  3. Pomáhá nám v sebevyjádření.
  4. Dopomáhá ke zdravé mysli. Při kreativní činnosti se uvolňuje dopamin, který je přirozeným antidepresivem.
  5. Dává nám pocit smysluplnosti.
  6. Dává nám radost z dobře vykonané práce.
  7. Posiluje mezilidské vztahy (při skupinových činnostech).

Kreativita je především o nových myšlenkách a nápadech, o propojení různých nápadů a o tvoření nových, výjimečných řešení.

Nebojte, nemusíte být žádným profesionálem, abyste mohli být kreativní. Stačí si z nepřeberného množství kreativních činností vybrat tu, která Vás baví. Může to být třeba kreslení, kreativní psaní, výroba šperků, háčkování, práce se dřevem nebo scrapbooking. Svou kreativitu můžete uplatnit také v kuchyni nebo při vymýšlení her pro děti.

Nejlepší pocit máme, pokud můžeme svým výtvorem někomu udělat radost. Může jít o ručně pletený svetr od babičky, korále z těstovin od našich dětí, postýlku, kterou vyrobil tatínek pro miminko nebo ručně vyráběné přáníčko od kamarádky.

Kreativita se dá použít také ve škole. Dobrý učitel ví, jak použít neotřelé a zábavné postupy k předání vědomostí. A nemluvíme tu jen o hodinách výtvarky nebo hudebky. Tvořivost se dá využít i v matematice nebo ve výuce jazyka. Učitelé jsou tedy často velmi kreativními jedinci. Náš vzdělávací systém sice kreativitu nijak extra nepodporuje, ale ani ji nevylučuje. Je tedy na každém pedagogovi, jak kreativně pojme osnovy a výuku. Z doby školních lavic si pamatuji nejvíce ty učitele, kteří se nám snažili okořenit hodiny různými hrami, hádankami a soutěžemi. Potom také ty, co byli přísní a legrace s nimi nebyla žádná, ale takto by chtěl být v paměti dětí asi málokterý kantor.

Ať už tedy používáte kreativitu při práci nebo ve svém volném čase, je to pro vás přínosné. Budete se cítit lépe a pokud někoho následně obdarujete, bude se vaše radost i šířit dál. Už stačí jen začít. Některé aktivity nevyžadují žádné speciální pomůcky a dovednosti. Pokud chcete něco jednoduchého, vymalujte si třeba mandalu. Pokud jde o aktivity komplikovanější a nevíte jak a s čím začít, doporučuji vám navštívit kurz, workshop či seminář, kde vám řeknou, co si na danou činnost pořídit a nabídnou možné postupy.

U nás můžete vyzkoušet mimo jiné seminář Kouzelná přáníčka.

Pohádky- líbivé příběhy pro děti nebo skrytá poselství?

Většina z nás pohlíží na pohádky jen jako na dobrý způsob, jak děti uklidnit a uspat nebo jako na něco, na co se i my dospělí o Vánocích rádi podíváme v televizi. Asi každý se s nimi setkal. Někomu zprostředkovali první pohádky rodiče či prarodiče, jiný se s nimi seznámil třeba až od paní učitelky v mateřské školce. Jedněm byly předčítány, jiným pouštěny na kazetách. Někdo si je dokonce později četl i sám, protože má pohádky rád, nebo si je náš vzdělávací systém žádal do čtenářského deníku ve škole. Každopádně se dá říct, že kdo neslyšel o Popelce, má mezeru ve vzdělání.

V dnešní době je bohužel asi nejčastější formou televize, která sice dítě zabaví, avšak nedává prostor představivosti a kreativitě. Moderní pohádky jsou mnohdy bezduché a postrádají jakoukoliv přidanou hodnotu. Pokud tedy ovšem za přidanou hodnotu nepovažujeme fakt, že se dítě zabaví a máme od něj na chvilku klid. Televize dítěti přináší již hotové obrazy postav, jejich hlasů, oblečení i grimas a znemožňuje tak dítěti vykreslit si pohádku dle vlastních představ.

GDPR pro školy - základní informace

Nachystali jsme pro Vás 2dílné animační video, ve kterém jsme uvedli základní informace k tématu GDPR pro školy a ŠZ. Je to pro Vás takové opáčko, případně návod, pokud jste všechny přípravy ještě nezvládli. Do druhého dílu se nám vloudila malá chybička - u

připravovaného zákona o zpracování osobních údajů - tzv. Adaptační zákon, se nejedná o novelu, ale úplně nový zákon, který má teoreticky nahradit 101/2000 Sb., ale prakticky je možné, že budou existovat vedle sebe. Teď už Vám jen přejeme, abyste vše dobře zvládli, příliš se ohledně tohoto úkolu nestresovali a zároveň Vás srdečně zveme na semináře Ochrana osobních údajů ve školství - GDPR. Semináře budou probíhat v několika krajských městech ČR. Těšíme se na viděnou!

První díl:


Druhý díl:

Máte ve třídě neposedné, zlobivé či ustrašené dítě?

Počet dětí ve třídách neustále roste a přibývá těch, se kterými není jednoduchá práce a vyžaduje individuální přístup, nové informace, radu odborníka a zejména pochopení Vás - pedagoga.

Seminář Hyperaktivní, hypoaktivní a agresivní dítě v mateřské škole Vás uvede do dané problematiky, nabídne spoustu příkladů a rad. Odborník na tuto problematiku – etoped PaedDr. Zdeněk Martínek. Vám vysvětlí možné příčiny určitého chování

a přesto, že se často jedná o velmi vážná témata, povede seminář zábavnou formou. Pokud jste se dosud jeho semináře nezúčastnili, nepropásněte tuto příležitost. Mnoho desítek účastníků minulých seminářů hodnotilo tuto akci velmi pozitivně. 



Seminář je vhodný pro pedagogy MŠ a nižších ročníků ZŠ (ŠD) i pro rodiče dětí.

Termíny:

SCRAPBOOKING - výtvarná technika, záliba, vášeň, relaxace či od každého kousek?

Ukázka scrapbookinguV posledních dvou letech se v nabídce naší agentury objevil seminář Scrapbooking. Toto slůvko je pro mnohé z Vás stále tajemstvím, takže se ho pokusím krátce vysvětlit.

Scrapbooking (Scrapbook)pochází z angličtiny a je to spojení dvou slov scrap – útržek, book – kniha. Originálně se jedná o vytváření deníků, zápisníků z cest, alb z fotografií, obrázků, vlastních obrazů. apod. Jeho počátek sahá až do 15. stol. (Anglie). V současné době zahrnuje výrobu a zdobení

mnoha dalších věcí – přáníček, záložek, dárkových taštiček a obálek, šperkovnic apod. Pro výrobu přání se již zavedl název Cardmaking a pro ostatní scrapové tvoření pojem Scrap Art.

V našich kurzech se účastníci seznamují s novým způsobem práce s papírem a také s řadou nových speciálních pomůcek, materiálů, výtvarných potřeb, výtvarných technik apod.